سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی برای سلامت قلب لازم است

برای این‌که از سلامت قلب‌تان محافظت کنید، لازم است به تغییرات در سبک زندگی‌تان فکر کنید، چون قرار نیست همه مشکلات را داروها حل کنند. اما این را هم در نظر داشته باشید که تغییر در سبک زندگی هر کدام از انسان‌ها سریعا اتفاق نمی‌افتد، چون این تغییر نوعی فرآیند است که به زمان نیاز دارد.براساس یکی از مطالعات British Journal of General Practice که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، ۶۶ روز طول می‌کشد تا انسان‌ها بتوانند رفتار جدیدی را با تمرین کردن به عادت تبدیل کنند.

به همین دلیل باید برنامه مشخصی برای این تغییرات در سبک زندگی خود داشه باشید. اولین کاری که باید انجام دهید، آماده کردن لیستی از تغییرات است. وقتی اهداف‌تان را روی کاغذ می‌نویسید، برای خودتان هم شفاف‌تر می‌شوند و شما را در ادامه مسیر راهنمایی می‌کنند. فقط دقت کنید تا جایی که ممکن است باید واقع‌گرایانه به خودتان و هدف‌گذاری‌ها نگاه کنید. در ادامه باید اهدافی که نوشته‌اید را به مراحل قابل کنترل و قابل مدیریت تقسیم کنید.

نباید فکر کنید که می‌شود همه تغییرات را یک‌جا انجام داد، چون این تصور به احتمال زیاد باعث می‌شود کل برنامه را رها کنید. خیلی از افراد به دلیل همین اشتباه است که شکست می‌خورند. این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که باید تغییرات را به‌تدریج و آرام‌آرام اضافه کنید، نه ناگهانی و یک‌جا. وقتی کاملا اطمینان پیدا کردید تغییر قبلی تبدیل به عادت شده است، تغییر جدید را اضافه کنید. همین روند را ادامه دهید تا به پایان لیست اهداف برسید.