سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

با خوردن این مواد غذایی لاغر شوید/ از جو دوسر تا تخم‌مرغ

مواد غذایی خاصی که با اصطلاح «اَبَر-غذاها» (superfoods) شناخته می‌شوند، منابع مغذی و مهمی هستند که به شکل‌گیری استخوان‌ها کمک می‌کنند، مانع از ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شوند، بینایی را بهبود می‌بخشند و حتی شادابی ذهن را هم نگه می‌دارند. با این‌حال، یافته‌های علمی جدید نشان می‌دهند که اَبرغذاها می‌توانند برای کاهش وزن و لاغر ماندن نیز مفید باشند. در ادامه با مهم‌ترینِ این مواد غذایی آشنا می‌شویم: جو دوسر جو دوسر سرشار از فیبر است.

پس یک وعده مصرفی از جو دوسر می‌تواند به سیر نگه داشتن شما در طول روز کمک کند. هر نصف فنجان از جو دوسر، ۴.۶ گرم از نوعی کربوهیدرات سالم به‌نام نشاسته مقاوم دارد که متابولیسم را تقویت می‌کند و چربی‌ها را می‌سوزاند. ماهی سالمون منابع پروتئینی بدون چربی، این توانایی را دارند که بدون اضافه کردن چربی به بدن، ما را سیر نگه دارند. با این‌حال، ‌۵۰ درصد از زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله نمی‌دانند که آیا این ماده مغذی ضروری را در طول روز به‌اندازه کافی دریافت می‌کنند یا نه. ماهی سالمون نه‌تنها نسبت به گوشت قرمز دارای چربی‌های مضر نیست، بلکه چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای هم دارد که در کاهش وزن موثر هستند. کلم بروکلی کلم بروکلی،‌ خام یا پخته، بیشتر از هر چیزی به‌خاطر خاصیت ضدسرطانی‌اش شناخته می‌شود. درواقع، مصرف کلم بروکلی به‌طور منظم می‌تواند از ابتلا به سرطان‌ها جلوگیری کند.

هر وعده مصرفی از کلم بروکلی با این‌که فیبر زیادی دارد، اما کمتر از ۳۰ کالری به بدن می‌رساند. برنج قهوه‌ای برنج قهوه‌ای، جایگزین سالم‌تر و غنی‌تری برای برنج سفید است. هر نصف فنجان از برنج قهوه‌ای پخته‌شده، ۱.۷ گرم نشاسته مقاوم دارد که هم چربی‌ها را می‌سوزاند و هم متابولیسم را تقویت می‌کند. علاوه بر این،‌ برنج قهوه‌ای با داشتن کالری کم،‌ هم مواد مغذی زیادی دارد و هم احساس سیری مطلوبی ایجاد می‌کند.

گلابی هر یک گلابی، ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند. یکی از مطالعات نشان می‌دهد زنانی که ۳ عدد گلابی در روز می‌خورند،‌ کالری کمتری در باقی روز مصرف می‌کنند و وزن بیشتری را از دست می‌دهند. در ضمن، برای برخوردار شدن از مزیت‌های گلابی، نباید پوست آن را موقع خوردن جدا کنید. گریپ‌فروت بعضی از محققان می‌گویند که حتی اگر وضعیت رژیم غذایی خودتان را تغییر هم ندهید، خوردن نصف گریپ‌فروت قبل از هر وعده غذایی می‌تواند به کاهش وزن ۵۰۰ گرمی شما در طول هر هفته کمک کند! ترکیبات این میوه مهم می‌توانند انسولین را کاهش بدهند که نوعی هورمون ذخیره‌ساز چربی است. بنابراین، خوردن گریپ‌فروت واقعا می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد. بادام انواع مغزهای خام نیز در گروه اَبرغذاهای غنی برای لاغری قرار می‌گیرند که چربی‌های سالم و مهمی دارند. بادام یکی از همین مغزهای خام است که می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد. اضافه کردن بادام خام به یک رژیم غذایی کم‌کالری، شانس موفقیت شما را در کاهش وزن بیشتر می‌کند. موز موز هم یکی از اَبرغذاهای مهم برای لاغری است. ا

لبته موزی که با این هدف مصرف می‌شود، باید کمی سبز و نارس باشد، نه کاملا رسیده. این موزها حاوی ۱۲.۵ گرم از نشاسته مقاوم هستند که میزان بالایی محسوب می‌شود و واقعا نقش موثری در تقویت متابولیسم ایفا می‌کنند. با این‌حال، میزان نشاسته مقاوم در موزهای رسیده نیز به ۵ گرم می‌رسد. تخم‌مرغ تخم‌مرغ، یکی از مواد غذایی است که در زمینه کاهش وزن واقعا بدنام شده است. با این‌حال، صبحانه سرشار از پروتئین با استفاده از تخم‌مرغ، ‌اشتهای شما را در باقی روز کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که اگر زنان دارای اضافه‌وزن از تخم‌مرغ به‌عنوان صبحانه استفاده کنند، کاهش وزن خودشان را تا ۲ برابر بیشتر می‌کنند.

با خوردن این مواد غذایی لاغر شوید/ از جو دوسر تا تخم‌مرغ