سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

زیاد ترش می‌کنید؟ گیاه خوار شوید!

پژوهش‌ها حاکی از آن است، تغییر در عادات غذایی می‌تواند همانند استفاده از داروها در درمان انواع بیماری‌ها موثر باشد. یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند تاثیر به‌سزایی مانند مصرف انواع داروها برای اشخاصی با مشکل ریفلاکس معده (به اصطلاح ترش کردن) به همراه داشته باشد. ریفلاکس معده حالتی است که در آن اسیدهای معده به طور عادی و همیشگی به نای یا گلو باز می‌گردند. این عارضه به بیماری گاستروفاژیال ریفلاکس(GERD) هم شناخته می‌شود اما آنچه بین بیشتر مردم مرسوم است همان ترش کردن است. اغلب افراد دچار علائمی مثل گرفتگی صدا و سینه، گلو‌درد مزمن، سرفه‌ی مداوم و احساس توده‌ای در گلویشان می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده بر روی رابطه رژیم غذایی و انواع بیمار‌های مزمن، توصیه پزشکان برای بیماران تغییر در عادات غذایی‌ و در اصل پیروی از یک رژیم غذایی گیاه‌خواری سالم بود است.

رژیمی که حاوی ۹۰ درصد مواد غذایی گیاهی باشد و خوراک اصلی آن متشکل از سبزیجات، انواع میوه‌ها، غلات سبوسدار و دانه‌ها باشد و مصرف انواع گوشت و فراورده‌های لبنی محدود به یکبار یا حداکثر دوبار در هفته شود. توصیه دیگر پزشکان برای شما این است که، در کنار یک رژیم گیاه‌خواری از مصرف زیاد چای، قهوه و غذاهای چرب و سرخ کردنی نیز خودداری کنید.

نکته حائز اهمیت این است که گیاهان خوراکی سالم و مقوی را در دستور غذایی خود قرار دهید، رژیمی مملو از حبوبات، سبزیجات و دانه‌های خوراکی و نه انواع پاستا و شیرینی‌جات. خوراک‌های گیاهی سالم باعث کاهش تورم در بدن می‌شوند در صورتی که، غذاهای فراوری شده درست بر عکس عمل می‌کنند. هدف اصلی، تغییر عادات و سبک زندگی و انتخاب یک رژیم غذایی سالم و مناسب برای یک زندگی طولانی و بی‌دردسر است.

زیاد ترش می‌کنید؟ گیاه خوار شوید!