سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

قبل از لیزر موی زائد بخوانید/ لیزر تنها برای موهای تیره موثر است

شما هم دوست‌دارید پوستی نرم، صاف و بدون مو داشته باشید و از استفاده بی‌فایده تیغ و وکس خسته شده‌اید؟ خوب مطمئنا شما تنها نیستید. این آرزوی مشترک بسیاری از خانم‌هایی است که همیشه به دنبال یک راه‌حل دائمی و ماندگار هستند. اما آیا لیزر موها همان گزینه‌ای است که شما همواره به دنبالش بوده‌اید؟ در ادامه این مطلب به توصیه‌های مهم یک متخصص مجرب در این زمینه می‌پردازیم.

آشنایی با چگونگی عملکرد لیزر

روش لیزر مو، بدین شکل است که یک پرتو نور متمرکز به رنگ‌دانه پیاز مو تابانده می‌شود و زمانی که از پوست عبور می‌کند، نور به گرما تبدیل می‌شود. گرما به رنگ‌دانه‌های تیره پیاز مو جذب می‌شود و با سست کردن ریشه مو از رشد آن‌ها در آینده جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از لیزر

استفاده از لیزر به غیر از کم کردن موهای زائد مزایای دیگری هم دارد. هم‌زمان با پاکیزگی پوست، صاف و نرم شدن و کاهش موهای زائد، لیزر موجب از بین رفتن موهای زیر پوستی می‌شود و در نتیجه پوست‌تان متحمل آسیب کمتری خواهد شد و این به دلیل آن است که لیزر باعث می‌شود موها پس از رشد مجدد، صاف برویند.

نگاه اقتصادی داشته باشید

مطمئنا، در نگاه اول انجام دادن لیزر موها در مقایسه با سایر موارد مثل استفاده از تیغ و غیره گران به نظر می‌رسد. اما در نهایت مقرون به صرفه‌تر است. با هر جلسه لیزر تقریبا ۹۰ درصد از موهای زائد به طور دائمی از بین می‌روند که این در مقایسه با سایر روش‌هایی که مدام باید انجام دهید تا نتیجه دلخواه‌تان حاصل شود بسیار به صرفه‌تر است. به طور مثال روش‌هایی مثل: انجام الکترولیز ( روشی قدیمی برای سوزاندن موهای زائد با کمک جریان برق خفیف)IPL  (نوعی روش غیر لیزری برای حذف موهای زائد)  و یا استفاده دائمی از تیغ و وکس و سایر روش‌هایی که کم هزینه هم نیستند.

کمک به متعادل‌سازی هورمون‌ها

هورمون‌ها نقش بسیار مهمی در رشد موها دارند. از بین بردن موها با استفاده از لیزر می‌تواند کمک بسیار مهمی برای ریشه‌کن کردن موهای زائد ناخواسته که در نتیجه عوامل گوناگونی از جمله یائسگی، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) به وجود آمده‌اند شود. بسیاری از خانم‌های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب دوبار در روز با موهای زائد ناحیه صورت مواجه می‌شوند که می‌تواند گاه به شکل ریش زبر و همراه با خارش‌های شدید باشد. مشابه سندرم تخمدان، تغییرات هورمونی در یائسگی هم می‌تواند موجب افزایش رشد موهای زائد شود.

لیزر تنها برای موهای تیره موثر است

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد هر قسمت از بدن حتی نواحی حساس که موهای تیره و سیاه دارند ایمن و بی‌خطر است. برای نتیجه مطلوب انجام لیزر، موها باید تیره باشد چه در صورت و یا کشاله ران.

قبل از انجام لیزر آمادگی لازم را داشته باشید

به خاطر داشته باشید قبل از انجام لیزر به هیچ عنوان در مجاورت تابش نور خورشید قرار نگیرید و برای شیو کردن از وکس یا همان موم استفاده نکنید. ۲ هفته قبل از انجام لیزر از موبر‌های شیمیایی و غیره استفاده نکنید. همچنین از زدن لوسیون‌های مختلف مخصوص بلافاصله بعد از انجام لیزر خودداری کنید.

نتیجه نهایی نیازمند زمان است

لیزر بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد و رشد دوباره آن‌ها است و نتیجه خوشحال کننده این است که هر روز این موهای مزاحم را نخواهید دید و این موضوع به این معناست که برای بهترین نتیجه، توصیه می‌شود به طور کلی لیزر را در یک دوره ۸ تا ۱۲ جلسه‌ای انجام دهید.

لیزر باید مناسب وهماهنگ با پوست شما باشد

پوست هر شخص ویژگی‌های فردی خود را دارد. پس یک پزشک خوب و یا متخصص با‌‌تجربه و حرفه‌ای باید ویژگی‌های خاص پوست شما را در نظر بگیرد و بعد مطابق با آن درمان لازم را شروع کند. شما باید حتما قبل از شروع درمان اصلی یک جلسه آزمایشی برای مشخص کردن میزان حساسیت و نوع پوست‌تان، به‌منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی آتی داشته باشید. به‌طور مثال برای پوست‌های تیره به دلیل عمق پوست و ملانین‌های سطحی آن و جلوگیری از سوختگی احتمالی پوست، طول موج طولانی‌تری برای از بین بردن موها نیاز دارند.

لیزر نباید دردناک باشد

لیزر موهای زائد تقریبا باید بدون درد باشد. بعضی اوقات احساس درد مانند ضربه یک کش‌پلاستیکی است. ممکن است با این میزان درد احساس ناراحتی کنید ولی نباید درد برای‌تان غیر قابل تحمل باشد. نکته مثبت اینکه با مرور زمان و دیدن نتیجه مطلوب همین میزان درد هم کم می‌شود ویا به طور کلی از بین می‌رود.

قبل از لیزر موی زائد بخوانید/ لیزر تنها برای موهای تیره موثر است