سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

چطور به صورت طبیعی، گونه‌هایی زیبا و درخشان داشته باشیم؟

حس داشتن گونه‌هایی زیبا، درست به لطافت و زیبایی یک گل رز صورتی مانند یک آرزو و رویا برای بسیاری از خانم‌ها و دخترخانم‌ها است. گونه‌هایی با این تعبیر، نمونه بارز و تجلی زیبایی است. آرایش کردن یکی از روش‌های ساده زیبا کردن گونه‌ها است اما طبیعی است که این کار دوام چندانی ندارد و فورا از بین می‌رود. خوشبختانه روش‌های طبیعی هم وجود دارد که اثربخشی بیشتری داشته باشند و برای طولانی مدت باقی بمانند. گونه‌های زیبا باعث جذابیت بیشتر شما در مناسبت‌ها و مهمانی‌ها می‌شود. اما چه چیزی باعث می‌شود بدون استفاده از لوازم آرایشی گونه‌هایی زیبا داشته باشیم؟ بیشترخانم‌ها ترجیح می‌دهند برای آراستن گونه‌های‌شان از رنگ‌های صورتی و یا از رنگ‌مایه‌های  قرمز استفاده ‌کنند و خبر خوب اینکه با استفاده از چند ترکیب طبیعی و ساده هم این کار امکان‌پذیر می‌شود.

در ادامه با چند روش ساده و طبیعی برای داشتن گونه‌هایی زیبا آشنا می‌شویم:

۱-     برای داشتن گونه‌هایی صورتی تا می‌توانید انواع میوه‌ها و سبزیجات را بخورید.

۲-     هندوانه، گوجه فرنگی، چغندر و هلو بخورید. چغندر در بین همه این میوه‌ها گل سر سبد است. این خوراکی اعجاب‌انگیز نه تنها باعث خوش‌رنگی گونه‌ها‌ی‌تان می‌شود بلکه باعث لطافت آن هم خواهد شد.

۳-     به دفعات صورت‌تان را با آب ولرم بشویید تا به شکل طبیعی پوست آن را لایه‌برداری کنید. این کار موجب باز شدن منافذ و روزنه‌های بسته شده پوست صورت‌تان می‌شود و باعث می‌شود رطوبت لازم به پوست نفوذ کند. این کار بهترین روش برای آب‌رسانی به پوست و جوان‌سازی سلول‌های پوستی است.

۴-     بهتر است از یک رژیم غذایی سالم و مناسب پیروی کنید تا همیشه احساس سلامت و تندرستی کنید. اگر شما جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که گونه‌های خوش‌رنگ و زیبایی دارند خوشحال باشید چون این موضوع نشان دهنده سلامتی بدن شما است.

۵-     سبزی‌های برگ سبز تیره بخورید. این دسته از سبزیجات مانند یک پادزهر عمل می‌کنند و موجب پاکسازی سموم مختلف از بدن‌تان می‌شود و در نتیجه ظاهر صورت و گونه‌های شما را بسیار جذاب‌تر می‌کنند.

۶-     همیشه سالاد بخورید و از خوردن غذاهای چرب و ناسالم که باعث اختلال در عملکرد متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و عدم تعادل بسیاری از هورمون‌های بدن می‌شود، دوری کنید.

آشنایی با چند درمان بی‌عیب و نقص خانگی:

جالب است بدانید همیشه در آشپزخانه منزل‌تان راه‌حل‌های ساده و آسانی جهت زیباسازی پوست و مو وجود دارد. برای مثال:

۱-     آب‌لیمو و زردچوبه برای از بین بردن آفتاب‌سوختگی‌ها و سایر ناخالصی‌های دیگر استفاده کنید.

۲-     کمی سرکه سیب را روی یک گلوله پنبه‌ای بمالید و بعد به همه صورت‌‌تان بزنید.

۳-     می‌توانید از موز خمیر شده استفاده کنید. ۲ عدد موز را خوب له کنید و کمی عسل اضافه کنید و خمیر به دست آمده را به همه صورت‌تان بزنید. این ماسک یک تقویت کننده عالی برای پوست‌تان خواهد بود.

۴-     پوست‌تان را همراه با عسل و شکر ماساژ دهید. این کار باعث تازگی، گلگون شدن و زیبایی پوست‌تان می‌شود.

آشنایی با چند ورزش ساده صورت:

۱-     انجام حرکتی ساده که به اسم حرکت ماهی معروف است. لب‌های خود را مانند یک ماهی جمع کنید و این تمرین را ۸ بار تکرار کنید. این کار علاوه بر خوش‌رنگی گونه‌ها موجب تقویت و کشیدگی طبیعی عضلات صورت خواهد شد. اگر شما هم به سلفی گرفتن اعتیاد دارید می‌توانید زیاد از این ژست مفید و سرگرم کننده استفاده کنید.

۲-     لب پایینی خود را به طرف بالا حرکت دهید. این کار باعث تحت فشار قرار دادن عضلات گردن‌تان می‌شود. این حرکت را ۵ بار در روز انجام دهید.

۳-     حرکت معروف به بوسه زرافه. این حرکت باعث کشیدگی عضلات فک و گونه و در کل صورت‌تان می‌شود.

در کل ‌خودتان می‌توانید از تکنیک‌های مختلف ماساژدرمانی برای جوان‌سازی پوست صورت استفاده کنید و نقاط مناسب و موثر برای ماساژ را پیدا کنید. سعی کنید بیشتر خطوط ناحیه فک نزدیک به گونه‌ها و ناحیه پیشانی را ماساژ دهید. این حرکات باعث زیباسازی و خوش‌رنگ شدن گونه‌ها خواهد شد.

چطور به صورت طبیعی، گونه‌هایی زیبا و درخشان داشته باشیم؟