سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

برای تقویت و استحکام ناخن‌های خود، این خوراکی‌ها را بخورید/ از بادام تا تخم‌مرغ

برای خوب و زیبا به نظر رسیدن باید همیشه از بدن‌مان و اندام‌های درونی آن مراقبت کنیم. زیبایی ظاهری تنها محدود به زیبایی و طراوت پوست نیست. یک رژیم غذایی سالم و مقوی باعث سلامت ناخن‌ها هم خواهد شد و خوب است بدانید برای سلامت بدن و ناخن‌ها لازم نیست از ۲ رژیم غذایی متفاوت استفاده کنید و خود را به درد سر بیاندازید. مواد غذایی مغذی و سالمی وجود دارد که کمک موثری برای هر دو خواهد بود و از آنجایی که ناخن‌ها هم از کراتین تشکیل شده‌اند (پروتئین سخت و غیرقابل حل که بخش اصلی مو و ناخن را تشکیل می‌دهد) مصرف خوراکی‌های یکسان هم برای بدن و هم ناخن‌ها مفید و لازم خواهد بود.

گوشت قرمز

یک استیک آب‌دار حاوی مقدار زیادی پروتئین و سایر مواد مغذی و مهم برای سلامت ناخن‌ها است؛ برای مثال، آهن. افرادی که دچار فقر آهن و کم‌خونی هستند اکثرا ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارند. فقر آهن رابطه مستقیمی با کویلونیشیا یک بیماری مربوط به ناخن دارد و یکی از علائم این بیماری قاشقی شکل شدن ناخن‌ها است. بروز‌ کویلونیشیا بدین معنا نیست که شما باید هر روز هفته گوشت قرمز مصرف کنید. گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده است که مصرف زیادشان شانس ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی‌تر را افزایش می‌دهد. بیماری‌هایی مثل دیابت نوع۲، چندین نوع سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی همگی از این دسته هستند.

شما می‌توانید هفته‌ای یکبار تکه‌ای کوچک از گوشت قرمز را مصرف کنید و از مزایای آن برای سلامتی‌تان بهره‌مند شوید و اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار فقر آهن زیاد باشید با پزشک خود مشورت کنید و از مکمل‌های جایگزین استفاده کنید.

بادام

بادام نه تنها منبع خوب و مناسبی برای دریافت پروتئین است بلکه سرشاز از منیزیم هم هست. مصرف منیزیم باعث سلامت ناخن‌ها می‌شود. در طبیعت منیزیم به عنوان یک ماده معدنی ضد استرس محسوب می‌شود. خطوط عمودی روی ناخن‌ها یکی از دلایل کمبود منیزیم در بدن است. علاوه بر مصرف بادام شما می‌توانید با استفاده از سبزیجات برگ سبز تیره و دانه سویا مقدار بیشتری منیزیم دریافت کنید و بدن و ناخن‌های سالم‌تری داشته باشید.

شیر

تحقیقات نشان می‌دهد، رابطه مستقیم بین ویتامین D و ناخن‌ها سالم وجود دارد. کلسیم هم که یک ماده معدنی مهم و اصلی در رشد ناخن‌ها و سلامت آن‌ها به حساب می‌آید. بدن ما برای جذب کلسیم نیاز مبرم به ویتامین D دارد. امروزه بعضی از شیرها حاوی مقدار بیشتری ویتامین D هستند اما برای استفاده از مکمل‌های این ویتامین بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

تخم مرغ

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و ویتامینD است. علاوه بر این دو ماده مهم، تخم مرغ حاوی بیوتین هم هست. بیوتین و ویتامین‌های گروه B نقش موثری در تولید و افزایش کراتین دارند. افراد مبتلا به کمبود بیوتین اغلب دچار مشکلات ناخن هستند و اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که با این معضل دست به گریبان هستند توصیه می‌شود از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید.  برای داشتن ناخن‌هایی سالم می‌توانید مکمل ‌های بیوتین را روزانه با دوز ۲.۵ میلی‌گرم مصرف کنید. ( به طور طبیعی و خوراکی ۳۰۰ عدد تخم مرغ حاوی این مقدار بیوتن است.)

ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع غنی از بیوتین و پروتئین است. علاوه بر این، سالمون حاوی مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب امگا۳ هم هست. امگا۳ باعث کاهش التهاب بدن می‌شود، پوست و ناخن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و از شکنندگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. التهاب بدن موجب خرابی و از بین رفتن بستر ناخن‌ها می‌شود و کاهش آن تاثیر مستقیم بر روی سلامت ناخن‌ها خواهد داشت.

برای تقویت و استحکام ناخن‌های خود، این خوراکی‌ها را بخورید/ از بادام تا تخم‌مرغ