سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

برای سلامت پوست‌تان در زمستان، سیب‌زمینی شیرین و تخم‌مرغ بخورید

سیب‌زمینی شیرین :

سیب‌زمینی شیرین، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تقویت و سلامت پوست در زمستان است، چون این سبزی ریشه‌دار، مقدار قابل توجهی از مواد مغذی محافظت‌کننده از پوست را برای بدن فراهم می‌کند. علاوه بر این، ویتامین A و بتاکاروتن موجود در سیب‌زمینی شیرین نیز واقعا برای پوست مفید است.

به‌گفته دکتر آنه لوییس گیتلمن، «ویتامین A واقعا به ترمیم پوست کمک می‌کند، درحالی که بتاکاروتن نیز لایه‌های محافظتی پوست را تقویت می‌کند و علاوه بر این، در مرطوب‌سازی پوست و حجم دادن به سلول‌های پوستی نیز نقش موثری دارد». شما می‌توانید برای جذب بهتر مواد مغذی، سیب‌زمینی شیرین را همراه با چربی‌های سالم (خصوصا روغن زیتون) استفاده کنید.

تخم‌مرغ :

کامل تخم‌مرغ کامل سرشار است از مواد مغذی مهم مانند ویتامین A، E و B۵ (پانتوتنیک اسید) که همگی به تقویت سلامت پوست کمک می‌کنند. به‌گفته دکتر اِلی میلر، «پانتوتنات در تولید کراتینوسیت به بدن کمک می‌کند، یعنی همان سلول‌هایی که برای عملکرد سالم پوست و لایه‌های محافظتی واقعا مهم هستند».

علاوه بر این، تخم‌مرغ کامل حاوی ویتامین D است که با التهاب مبارزه می‌کند و مقداری گوگرد هم برای سنتز کلاژن برای بدن فراهم می‌آورد.