سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

۸ اشتباه رایج که مسواک زدن را بی تاثیر می کند

اگر هر روز مسواک می‌زنید و باز هم گله دارید که دندان‌هایتان زرد است و خونریزی از لثه دارید یا دهانتان بو می دهد شاید به دلیل عادات اشتباهی است که در طول مسواک زدن مرتکب آن می‌شوید. برای سلامت دندان این اشتباهات را با شما مرور می‌کنیم:

۱-آب کشیدن زیاد دهان یکی از مسائلی که روی خمیر دندان‌ها قید نشده است مدت زمانی است که باید اجازه دهید خمیر دندان در دهان بماند تا اثر بگذارد. اگر می‌خواهید خمیر دندان اثر سفیدکنندگی داشته باشد. نباید فورا بعد از شسشوی دهان آن را آب بکشید. لازم است چند دقیقه‌ای صبر کنید تا فلور اثر پاک‌کنندگی خود را بر دندان داشته باشد. حتی نیازی به آب کشیدن کامل دهان بعد از مسواک زدن نیست. بد نیست اجازه بدهید این ترکیبات کمی در دهانتان باقی بماند.

۲-مسواک نزدن زبان هنگامی که مسواک می‌زنید، مسواک زدن زبان را فراموش نکنید. این کار به کاهش حجم باکتری در دهان کمک کرده و احتمال بدبویی دهان را از بین می‌برد.

۳-مسواک زدن افقی دندان‌ها اگر از مسواک به طرز اشتباه استفاده کنید اصلا کارایی ندارد و دندان‌ها را تمیز نمی‌کند. کشیدن مسواک به شکل افقی روی دندان‌ها درست نیست. این کار به پاک شدن لای به لای دندان‌ها کمکی نمی‌کند و در نتیجه پوسیدگی‌ها مرتبا پیشرفت خواهند داشت , سلامت دندان ها به خط میفتد. باید سطح دندانی را از بالا به پایین مسواک زد و تنها سطح دندان‌های آسیاب را به صورت افقی پاک کرد.

۴-استفاده از مسواک بیش از ۳ ماه مسواک‌ها تاریخ مصرف دارند و استفاده بیش از آن باعث کاهش میزان پاک‌کنندگی‌شان خواهد شد. حداکثر زمانی که می‌توانید از یک مسواک استفاده کنید ۳ ماه است. اما اگر قبل از این زمان موهای روی مسواک کج شد یا حالت خود را از دست داد باید آن را عوض کنید.

۵-مسواک زدن محکم دندان‌ها لازم نیست خیلی شدید و محکم دندان‌ها را مسواک بزنید. کافی است روش مسواک زدنتان درست باشد. مسواک زدن محکم و سریع تنها به دندان‌ها و لثه آسیب می‌رساند. بهترین حالت این است که دندان‌ها را از بالا به پایین و به آرامی مسواک کنید.

۶-استفاده از مسواک‌های سفت برخی افراد فکر می‌کنند هر چه مسواکشان سفت‌تر باشد، پاک‌کنندگی بهتری دارد اما این باور اشتباه است. این کار به مینای دندان آسیب می‌زند. سعی کنید برس مسواکتان نرم باشد و بیشتر به شیوه صحیح مسواک زدن دقت کنید.

۷-استفاده از مسواک برقی اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید نباید خود آن را روی دندان حرکت دهید در این شرایط مسواک اثر پاک‌کنندگی ندارد. برای استفاده صحیح کافی است برس را روی دندان نگه دارید.

۸-نخ دندان را فراموش نکنید مطمئنا برخی نقاط دندان با مسواک تمیز نمی‌شود. اگر بین دندان‌هایتان کمی فضا باز است ممکن است مواد غذایی وارد آن شده و بماند و زمینه‌ساز بروز پوسیدگی شود. در این شرایط بهترین کار