سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

تاثیر سخت‌گیری و خشونت والدین بر سلامت جسمانی کودکان

گروهی از محققان دانشگاه آیووا در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره تاثیر سخت‌گیری و خشونت والدین بر روی سلامت جسمانی کودکان دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که سخت‌گیری بیش از حد و خشونت والدین می‌تواند علاوه بر آسیب‌های روان‌شناختی، به مشکلات جسمانی پایداری مثل چاقی در میان کودکان منجر شود که حتی تا دوران بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند.

گزارشی از این مطالعه در Social Science & Medicine منتشر شده است. توماس اسکوفیلد، مسئول این مطالعه و استاد دانشگاه آیووا، می‌گوید: «خشونت، تا جایی که ما آن را بررسی کرده‌ایم، همیشه برای کودکان بد و مضر است. اما تاثیر منفی این خشونت زمانی بیشتر و شدیدتر می‌شود که نوجوان احساس کند که یکی از والدین، با سطح بالاتری از صمیمیت و حمایت با او برخورد می‌کند».

محققان، سرپرستی خشونت‌بار را خصمانه و ضداجتماعی توصیف کردند. محققان پس از این مطالعه به شواهدی دست پیدا کردند، مبنی بر این‌که تاثیر منفی سرپرستی خشونت‌بار بر روی سلامتی کودکان واقعا قابل اندازه‌گیری است. وقتی که کودکان و نوجوانان با رفتارهای خشونت‌بار والدین مواجه می‌شوند، ‌از نظر سلامت جسمانی تحلیل می‌روند و حتی به اضافه‌وزن مبتلا می‌شوند.